Ποια είναι η πραγματικότητα πίσω από την συζήτηση για το ζήτημα των εισηγήσεων περί προτιθέμενων κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Ένα «εσωτερικό σημείωμα» εμπιστευτικού χαρακτήρα το οποίο εστάλει με την διαδικασία του κατεπείγοντος, του State Department προς την Γερουσία αλλά και τις αντίστοιχες επιτροπές της (εξωτερικών υποθέσεων, αμυντικών εξοπλισμών, άμυνας κτλ) με ημερομηνία 12 Δεκεμβρίου 2019 φέρνει στο φως της δημοσιότητας. Στο έγγραφο που αφορά στην επίμαχη τροπολογία προάσπισης των εθνικών και γεωπολιτικών συμφερόντων των ΗΠΑ έναντι άλλων χωρών(Ρωσία, Κίνα, Ιράν, κτλ) Αντικατάσταση της τροπολογίας 2641 για το νομοσχέδιο με τίτλο «Προώθηση της αμερικανικής ασφαλείας και πρόληψη της ανάδυσης του ISIS, (Risch, Menendez +17 μέλη, 10/17/19 ). Το 6σελιδο σημείωμα που τιτλοφορείται ως “ανεπίσημες- unofficial- απόψεις του State Department” και επικεντρώνεται ειδικώς στην Τουρκία, με αφορμή το Ρωσικό πυραυλικό σύστημα S-400, αλλά και το πρόγραμμα συμπαραγωγής των F35 με την Τουρκία των ΗΠΑ, έρχεται να ξεδιπλώσει αλλά και να αποκαλύψει στην ελληνική κοινή γνώμη, η οποία, ειρήστω εν παρόδω, συστηματικά βομαρδίζεται καθημερινά με άρθρα, ρεπορτάζ, και αναλύσεις εναντίον του Αμερικανού Προέδρου παρουσιάζοντας τον -λιγο εως πολύ- φίλο του Ερντογάν και εν πολλοίς της Τουρκίας, μια άλλη συλλογιστική εντελώς διαφορετική από αυτήν που επιφανειακά και εντελώς επιδερμικά προβάλλεται και στην Ελλάδα αλλά κυρίως προς την Ελληνική κονότητα των ΗΠΑ, εμφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους.
Το ουσιαστικά ξετιλύγει ένα μέρος της στρατηγικής και του Αμερικανού Προέδρου Donald Trump έναντι του Τούρκου ομολόγου του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και όπως θα διαπιστώσει ο αναγνώστης, διβάζοντας στην πλήρη του έκταση το κείμενο του State Department θα δει ξεκάθαρα, σημείο προς σημείο, ότι αυτό που ανησυχεί τους Αμερικανούς, ασχέτως ποιος είναι ο εκάστοτε ένοικος του Λευκού Οίκου, είναι ότι μια πιθανή -πράγμα πολύ δύσκολο καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος ελέγχει πλήρως το Σώμα της Γερουσίας- έγκριση κυρώσεων έναντι της Τουρκίας ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα δουλεύει υπέρ των Ρωσικών συμφερόντων! Συγκεκριμένα οι συντάκτες του «εσωτερικού σημειώματος» του State Department, το οποίο φαίνεται να προετοιμάστηκε παρα πολύ καλά, εν όψει των συζητήσεων στην Γερουσία των σχετικών τροπολογιών που εισήγαγαν στις 11 Δεκεμβρίου 2019 ρεμπουπλικανός πρόερδρος της σχετικής επιτροπής στην Γερουσία κ. Jim Risch (R-Idaho) και ο Δημοκρατικός Bob Menendez (D-N.J.), που απολαμβάνει της πλήρους και απόλυτης εμπιστοσύνης της Ελληνικής και Κουρδικής κοινότητας στις ΗΠΑ, για κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας με αφορμή την παράνομη εισβολή της Τουρκίας στην Συρία, με βασικούς αποδέκτες φυσικά όχι μόνο τους δυο αρμόδιους Γερουσιαστές αλλά κυρίως τα βαθύτερα κέντρα που επιτίθενται στον Αμερικανό Πρόεδρο. Συγκεκριμένα από τις πρώτες παραγράφους του 6σελ σημειώματος ξεδιπλώνεται η ουσία των βασικών αντιθέσεων του State Department που δεν είναι άλλη από την μεγάλη-στην πραγματικότητα τεράστια ζημιά για την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ- από την μείωση εσόδων για την πολεμική μηχανή της υπερδύναμης. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι
« Ειδικότερα, το State Department θα υποχρεωθεί να αντιταχθεί σε οποιαδήποτε νομοθεσία χωρίς τις ακόλουθες αλλαγές:
Η απαλλαγή/εξαίρεση (waiver) στο Άρθρο 331 πρέπει να επεκταθεί και στα Άρθρα 202, 312, 313, 322, 323, 324, 325 και 326 για να αποφευχθεί η ζημιά στα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ και στις αμερικανικές θέσεις εργασίας.
- Για παράδειγμα, το άρθρο 312 θα απαιτούσε προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου 30 ημερών για όλες τις ξένες στρατιωτικές υποθέσεις της Τουρκίας και τις εμπορικές αμυντικές εξαγωγές (αντί του σύνηθες των 15 ημερών για το NATO plus), ακόμη και αν η αξία μιας τέτοιας περίπτωσης αποτιμάται στο 1 δολάριο. Ελλείψει της απαλλαγής/εξαίρεσης (in the absence of a waiver), ο αντίκτυπος αυτής της διάταξης είναι να τερματίσει αποτελεσματικά το αμυντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, το οποίο περιλαμβάνει τμήματα και εξαρτήματα για την τελική ενσωμάτωση τους στις πλατφόρμες των ΗΠΑ.
- Η κυβέρνηση πιστεύει ότι η διάταξη αυτή θα υπονομεύσει το ΝΑΤΟ και θα ενισχύσει ίσχυε την εξάρτηση της Τουρκίας από τους Ρώσους ή άλλους αντίπαλους προμηθευτές όπλων, δύο αποτελέσματα, τα οποία είναι επιζήμια για τα συμφέροντα Εθνικής Ασφαλείας των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, χωρίς την ευελιξία που παρέχει η απαλλαγή/εξαίρεση (Waiver), το State Department δεν θα μπορέσει να μετριάσει ή να αντιμετωπίσει αυτές τις αρνητικές συνέπειες για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών για την εθνική ασφάλεια ή για την συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ».
Σε άλλη παράγραφο σημειώνονται τα εξής πολύ βασικά και άμεσα ουσιαστικά και απτά για την Αμερικανική οικονομία αλλά και την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ, αν και όσα με λεπτομέρειες αναφαίρονται φαινομενικά προβάλλουν ως γραφειοκρατικά εν τούτοις όμως πολυ βασικά για την φιλοσοφία των Αμερικανών σήμερα.
Μεταξύ άλλων λοιπόν αναφερεται ότι :
« Οι περίοδοι απαλλαγής/εξαίρεσης και ανανέωσης (90 ημερών) της απαλλαγής/εξαίρεσης που προβλέπεται στο άρθρο 331 είναι τόσο σύντομες σε διάρκεια και τόσο ευαίσθητες, ώστε το αποτέλεσμα αυτών των διατάξεων είναι να εξαλείψουν την πρακτική χρήση της απαλλαγής/εξαίρεσης ή να υπονομεύσουν την τρέχουσα δραστηριότητα για την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων, αλλάζοντας την χρήση των πόρων από την επιβολή(εφαρμογή) σε προσπάθειες συμμόρφωσης. Η απαλλαγή/εξαίρεση κατά περίπτωση στο άρθρο 331 υφίσταται το ίδιο ελάττωμα. Όταν συνδυάζονται και τα δύο χαρακτηριστικά, όπως και στο άρθρο 331 της τροπολογίας, η αρνητική αυτή συνέχεια γίνεται με ακόμη πιο προβληματικό τρόπο.
- Η σύντομη διάρκεια των περιόδων απαλλαγής(εξαίρεσης) / ανανέωσης και η επανεξέταση κάθε περίπτωσης ξεχωριστά θα έβλαπταν τις υφιστάμενες και τις μελλοντικές προσπάθειες επιβολής του νόμου αλλάζοντας τη χρήση περιορισμένων πόρων για δραστηριότητες κυρώσεων σε γραφειοκρατία που σχετίζεται με τη συμμόρφωση επανειλημμένων απαλλαγών/εξαιρέσεων, πιστοποιήσεων και εκθέσεων και όχι με την δουλειά για την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων.
- Οι περίοδοι απαλλαγής/εξαίρεσης και ανανέωσης πρέπει να διαρκούν τουλάχιστον ένα έτος / 365 ημέρες και η Αρχή για την απαλλαγή/εξαίρεση πρέπει να διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία για αυτούς και για άλλους περιορισμούς και οδηγίες και όχι μόνο για κατά περίπτωση υποθέσεις.
Η Αρχή για την απαλλαγή/εξαίρεση στο Άρθρο 331 έχει τεθεί υπερβολικά ψηλά για να προστατεύσει πλήρως τα εθνικά συμφέροντα των ΗΠΑ.
- Όπως έχει συνταχθεί, η απαλλαγή/εξαίρεση μπορεί να τεθεί μόνο «εάν είναι σημαντική για τα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας» των Ηνωμένων Πολιτειών. Η απαλλαγή/εξαίρεση πρέπει να επιτραπεί να τεθεί εάν είναι προς τα «εθνικά συμφέροντα» των Ηνωμένων Πολιτειών.
- Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, η απαλλαγή/εξαίρεση θα πρέπει να επιτραπεί να τεθεί, αν είναι προς «τα συμφέροντα για την Εθνική Ασφάλεια» των ΗΠΑ – κάτι που είναι γνωστή, αναγνωρισμένη αξία (standard) για το State Department ώστε να αξιολογεί και να ασκεί σε σύγκριση με τα «σημαντικά για τα εθνικά συμφέροντα ασφαλείας» ή τα «ζωτικής σημασίας συμφέροντα εθνικής ασφάλειας».
Δηλ με απλά λόγια: ο μόνος κερδισμένος από τις ενδεχόμενες κυρώσεις έναντιον της Τουρκίας, στο πρόγραμμα συμπαραγωγης των F35 είναι πάλι η Ρωσία σε αμυντικό επίπεδο(!) αλλά ο διπλά κερδισμένος είναι η ίδια η Τουρκία καθώς από τις λεπτομέριες, και τα ψιλά γράμματα, των επι μέρους συμφωνιών θα μπορεί να διεκδικήσει 100αδες εκατομύρια δολάρια ως αποζημιώσεις! Από τα οποία οι οικονομικό γεωπολιτικοί αναλυτές υπολογίζουν ότι η Τουρκία θα μπορούσε να εξοπλιστεί είτε με τα αντίστοιχα ρωσικά SU-35 είτε με άλλα ακόμα πιο εξελιγμένα ρωσικά αμυντικά -επιθετικά συστήματα!
Στο ίδιο μήκος επιχειρηματολογίας οι συντάκτες του «εσωτερικού σημειώματος» του S.D. αποδομούν πλήρως όλη την φαινομενικά «επιθετικού χαρακτήρα» τακτική εναντίον της Τουρκίας, αλλά ταυτόχρονα αποκαλύπτουν και άλλες πτυχές και παραμέτρους του αβυσαλαίου λυσαλαίου πολέμου που έχει ξεσπάσει μεταξύ Trump – Δημοκρατικών (Ρεμπουπλικανών).
Δηλ αναφέρουν και πολλές άλλες επιπτώσεις στην αμερικανική οικονομία που θα μπορούσε να έχει μια βεβιασμένη απόφαση για κυρώσεις και τυχόν επικυρωση τους από την Γερουσία που είναι το ανώτατο θεσμικό σώμα που διασφαλίζει κατ ουσία τα συμφέροντα των ΗΠΑ(αλλά και κάθε κράτους που έχει τον θεσμό της Γερουσίας). Συγκεκριμένα αναφέρουν μεταξύ και πολλών άλλων επιχειρημάτων ότι :
«Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται στις διατάξεις, όπως το άρθρο 325 και το άρθρο 312, ότι, ανεξάρτητα από την πρόθεση των συγγραφέων/συντακτών, θα μπορούσαν να έχουν πρακτική συνέπεια την επιτάχυνση ή την αύξηση της εξάρτησης της Τουρκίας από τη Ρωσία ή άλλους αντιπάλους. Αυτές οι διατάξεις δημιουργούν ένα τρομερό προηγούμενο για έναν σύμμαχο του ΝΑΤΟ.
Η τροπολογία αντικατάστασης υιοθετεί περιορισμούς και οδηγίες για το αμυντικό εμπόριο που ζημιώνουν σοβαρά την αμυντική σχέση ΗΠΑ και Τουρκίας και τη συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ. Η νέα απαίτηση για όλες τις πωλήσεις και τις εξαγωγές στον τομέα της άμυνας στο άρθρο 312 (καθώς και η απαγόρευση όλων των αμερικανικών αμυντικών εμπορικών συναλλαγών σε αντικείμενα που πιθανόν να χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία στη Συρία) θα κατέστρεφαν την αμυντική σχέση ΗΠΑ-Τουρκίας.
Άρθρο 312. Η νέα «γλώσσα» που ζητά προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου 30 ημερών για όλες τις ξένες στρατιωτικές υποθέσεις της Τουρκίας θα τερματίσει ουσιαστικά το αμυντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας. Ελλείψει της διάταξης για τα αμερικανικά όπλα, αυτοί οι περιορισμοί στον αμυντικό εμπορικό τομέα θα μπορούσαν να οδηγήσουν την Τουρκία να επιδιώξει συμμαχία με τη Ρωσία ως την κύρια πηγή των αμυντικών άρθρων, επηρεάζοντας τη συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ.
Το Άρθρο 312 θα αντιμετώπιζε την Τουρκία ως παρία στο ΝΑΤΟ, τροφοδοτώντας το αφήγημα που η Ρωσική Ομοσπονδία θα προσπαθούσε ενδεχομένως να ενισχύσει και να εκμεταλλευτεί. • Οι πωλήσεις όπλων και οι αμυντικές εξαγωγές σε όλους τους άλλους συμμάχους του ΝΑΤΟ υπόκεινται σε προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου (CN) μόνο 15 ημερών και μόνο για αντικείμενα αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων για σημαντικό αμυντικό εξοπλισμό και 100 εκατομμύρια δολάρια για άλλα είδη και υπηρεσίες στον τομέα της άμυνας. Σύμφωνα με το άρθρο 312 αυτής της νομοθεσίας, αυτή η ενημέρωση θα μπορούσε να απαιτηθεί για την πώληση οποιουδήποτε αντικειμένου στην Τουρκία, ακόμη και αν η αξία αυτής της περίπτωσης ήταν 1 δολάριο.
- Επιπλέον, όλοι οι άλλοι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ θα συνεχίσουν να επωφελούνται από μια περίοδο αξιολόγησης από την προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου (CN) των 15 ημερών, ενώ μόνο η Τουρκία θα υπόκειται σε αντίστοιχη περίοδο αξιολόγησης 30 ημερών..
- Πέραν της ζημιάς που προκαλείται στο εμπόριο στον τομέα της άμυνας μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα μπορούσε να έχει ως συνέπεια την αποτροπή άλλων εταίρων των ΗΠΑ και συμμάχων του ΝΑΤΟ να βασίζονται στην αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ.
Άρθρο 325. Όπως αναφέρθηκε στην έκθεση NDAA του Υπουργείου Άμυνας του προηγούμενου έτους, οι S- 400 δεν αποτελούν τεχνολογική απειλή ασφαλείας για τα F-16. Αν και η χρηματική αξία αυτών των πωλήσεων είναι μικρή σε σύγκριση με την αγορά νέων αεροσκαφών, οι αναβαθμίσεις των F-16 είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία των Ηνωμένων Πολιτειών που απομένουν για να μεγιστοποιήσουν τη διαλειτουργικότητα της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ και να αποθαρρύνουν τις περαιτέρω αγορές ρωσικού εξοπλισμού».
Εν πολλοίς το μεγάλης σημασίας έγγραφο του State Department επικεντρώνεται στα εξής βασικά σημεία που επί μέρους αναλύει και αποδομεί στο σύνολο της αυτή την έντονα ψηφοθηρικού χαρακτήρα φαινομενικά επιετική πολιτική εναντίον της Τουρκίας αλλά στην πραγματικότητα μόνον εναντίον της Τουρκίας δεν θα δουλέψουν πιθανές κυρώσεις με αφομή την προμήθεια του συστήματος S 400.
Επιγραμματικά και συνοπτικά αναφέρονται και τα εξής σημαντικά :
«Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται σε οποιαδήποτε διάταξη, όπως στο Άρθρο 311, η οποία παρέχει στην δικαίωμα αρνησικυρίας στο Γραφείο του Διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ODNI) σχετικά με αποφάσεις ή πιστοποιήσεις που ενεργοποιούν αυτόματα σημαντικές δράσεις της εξωτερικής πολιτικής, όπως περιγράφεται στον Τίτλο ΙΙΙ του νομοσχεδίου»
«Ακόμη και αν δεν υπήρχε σαφής σύνδεση με την επιχείρηση στην Συρία, το νομοσχέδιο θα μπορούσε να επηρεάσει το αμυντικό εμπόριο, καθώς οι τράπεζες είναι επιφυλακτικές όσον αφορά την πιστοποίηση συναλλαγών με τουρκικές εταιρείες που συνεργάζονται τόσο με αμερικανικές εταιρείες και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ή στην περίπτωση αυτή, την κοινώς επονομαζόμενη «αμυντική βιομηχανία».
« Η Τουρκία αποτελεί μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού για πολλαπλά σημαντικά αμερικανικά αμυντικά συστήματα και ορισμένες περιπτώσεις αμυντικών εξαγωγών περιλαμβάνουν εξαρτήματα και μέρη με την τελική ενσωμάτωσή τους σε αμερικανικές πλατφόρμες. Αυτό το νομοσχέδιο θα επηρεάσει άμεσα την αμερικανική στρατιωτική ετοιμότητα, διακινδυνεύοντας την καθυστέρηση για χρόνια κάποιων σημαντικών προγραμμάτων και μεγαλώνοντας το κόστος τους κατά εκατοντάδες εκ. δολάρια για το Υπουργείο Άμυνας.
«Οι κυρώσεις και οι περιορισμοί που προτείνονται στο νομοσχέδιο θα επηρεάσουν επίσης σημαντικές συμβάσεις των αμερικανικών εταιρειών, ενώ η τουρκική κυβέρνηση μπορεί επίσης να επιλέξει να αντεπιτεθεί και αδιακρίτως να στοχεύσει άλλες αμερικανικές εταιρείες. Οι περιορισμοί στο νομοσχέδιο μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικά πρόστιμα στις συμφωνίες για την Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USG) και την αμερικανική αμυντική βιομηχανία»
Και το έγγραφο μεταξύ άλλων καταλήγει αποκαλύπτοντας και άλλες πτυχές που στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές ακόμα και για τον βαθύτερο ρόλο της Ε.Ε.
To State Department δεν υποστηρίζει ένα νομοσχέδιο που δεν είναι σε συγχρονισμό με τους διατλαντικούς συμμάχους.
Άρθρο 315: Οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε αλλοδαπούς που προμηθεύουν όπλα στην Τουρκία στη Συρία ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Η Τουρκία είναι σύμμαχος του ΝΑΤΟ και έχει ενσωματωθεί σημαντικά στους μηχανισμούς αμυντικής παραγωγής του ΝΑΤΟ.
Οι ευρωπαϊκές χώρες είναι απίθανο να προχωρήσουν σχεδόν στον ίδιο βαθμό που φτάνει το εν λόγω νομοσχέδιο σε τυχόν κυρώσεις ή άλλα μέτρα εναντίον της Τουρκίας. Στο τέλος της συνόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019, ο Επίτροπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Federica Mogherini σημείωσε ότι η ΕΕ δεν είναι σε θέση για ένα εμπάργκο όπλων εναντίον ενός Συμμάχου του ΝΑΤΟ:
- «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν τη Δευτέρα να περιορίσουν τις εξαγωγές όπλων προς την Τουρκία λόγω της επίθεσής της στη βόρεια Συρία, προκαλώντας την καταδίκη της Άγκυρας, ακόμη και αν δεν έφτασαν σε ένα εκτεταμένο εμπάργκο εναντίον ενός Συμμάχου του ΝΑΤΟ».
Επομένως αυτό που συνάγεται από το εν λόγω 6σελ σημέιωμα για τις ΗΠΑ αυτές οι πιθανές κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας, αν επιβάλλονταν μεσοπρόθεσμα περισσότερο θα ευνοούσαν την Τουρκία και μακροπρόθεσμα την Ρωσία! Αυτό είναι το ένα συμπερασμα. Το δεύτερο βασικό συμπέρασμα έχοντας υπόψη μας το πλήρες κείμενο αυτού του εγγράφου αλλά και σχετικές πληροφορίες που το συνοδεύουν με το αντίστοιχο ρεπορτάζ είναι πως πράγματι κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν ο Αμερικανός Πρόεδρος είναι υποστηριχτής της Τουρκίας, όπως συστηματικά προβάλλεται από συγκεκριμένα και πολύ στοχευμένα κέντρα και στην Ελλάδα, πόσο μάλλον φίλος ενός ασταθούς χαρκτήρα όπως ο Ερντογάν… Αυτό πάντως που είμαστε σε θέση, να γνωρίζουμε, από «πρώτο χέρι», είναι πως η συνάντηση της 13ης Νοεμβρίου των δυο Trump – Ερντογάν είχε πολύ συγκεκριμένες οριοθετήσεις για τα πιθανά σχέδια του νεοθωμανού παντουρκιστή Ρ.Τ. Ερντογάν παρ όλο που ακόμα δεν έχουν αποκαλυφθεί πλήρως τα βαθύτερα σχέδια του σημερινού ένοικου του Λευκού Οίκου ασχέτως των επιθέσεων που δέχεται καθημερινά και στην Ελλάδα…. Πάντως με λίγη πολιτική φανατασία και αρκετό πολιτικό σθένος με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Λευκό Οίκο στις 7 Ιαναουαρίου 2020συνανττώντας τον Αμερικανό Πρόεδρο μεταξύ σοβαρού και αστείου καθώς θα τον χαιρετούσε να του υπενθυμίσει λέγοντας του «είμαι εδώ για να ξανά κάνουμε την Ελλάδα μεγάλη όπως είχατε υποσχεθεί στις 18 Μαρτίου 2019 απευθυνόμενος προς τους Έλληνες ομογενείς στην καθιερωμένη τελετή στον Λευκό Οίκο για την 198η επέτειο μνήμης από την εθνική παλιγγενεσία του 1821 εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας»! Βέβαια μια τέτοια παράτολμη ρήση έστω και φανταστικά, προϋποθέτει και έναν άνδρα αναλόγου κύρους και ιστορικού βάθους πολιτικό ηγέτη. Τέτοιες αιφνιδιαστικές πρωτοβουλίες με παρόμοιες «αναφορές», που τώρα αντλούμε μόνον χάριν συγγραφικής φαντασίας και πρωθύστερων ιστορικών αναστημάτων της Ελληνικής ιστορίας, βέβαια ανήκουν σε ηγέτες και άνδρες που διαθέτουν υψηλό πολιτικό εθνικό φρόνιμα. Αν θέλετε ανήκουν σε ηγέτες ιστορικού μεγέθους που διαθέτουν αίσθηση της ιστορικής τους ευθύνης έναντι του Ελληνικού Έθνους και των επόμενων γεναιών των Ελλήνων. ΕΔΩ ΤΟ OFFICIAL ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ