Breaking

450 επίσημες (officialy) σελίδες αποκαλύπτουν τα σχέδια της Τουρκίας και του Ρεντζέπ Ταγίπ Ερντογάν

Σε βαρύ κλίμα η 44η Κληρικολαϊκή συνέλευση Ελληνορθόδοξης Κοινότητας στις ΗΠΑ

Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν, ο Αμερικανός Πρέσβης στην Αθήνα και η εύλογη ανησυχία της Ουάσιγκτον...

Μνημειώδες συλλαλητήριο για τη Μακεδονία!

Αυτή είναι η (μοναδική) αλήθεια για τον Εθνικό Κήρυκα κ. Διαματάρη και το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν του!

Ο π. Αλέξανδρος Καρλούτσος ( Father Alex Karloutsos) με εντολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου υπογράφει υπέρ του Ιμάμη Fethulah Gulen για να παραμένει στην Αμερική!

ΦΕΝΤΟΥΛΑΧ ΓΚΙΟΥΛΕΝ (FETHULAH GULEN): Η ζωή του, η πολυσχιδής δράση του το έργο και όσα δεν γνωρίζουμε ...

Η τελευταία, μοιραία, ανάρτηση του Σωκράτη Γκιόλια , (στο τρωκτικό)

Εις το όνομα του Αλλάχ και του Προφήτη του Μωάμεθ...

Το Συνοδικό Πολίτευμα και ο Χρυσός Κανών της Εκκλησίας είναι η μια και μόνη απάντηση στα περί Σύγκλησης της Πανορθόδοξης...

Κρίσιμες ώρες (αγωνίας) και προσευχής εν όψει της Μεγάλης Πανορθόδοξης Συνόδου

Στην τελική ευθεία για την Μεγάλη Πανορθόδοξο Σύνοδο ή για το μεγάλο σχίσμα;

9 Μαϊου 2010. Μια ημέρα πριν η Ελλάδα διαβεί την είσοδο στο βαθύ σκοτεινό τούνελ των μνημονίων...

Ενότητα και χέρι φιλίας από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο

Δεν είναι λαϊκισμός, είναι η αποτύπωση της κοινωνικής πραγματικότητας

Δεκάδες εικόνες, δεν αρκούν οι λέξεις...

...επειδή πλέον η είδηση βρίσκεται πίσω από την "είδηση"

Μείζον ζήτημα για το μέλλον της Ελλάδος και την Ελληνορθόδοξη Παιδεία

EDITORIAL / ΑΡΘΡΑ / ΕΚΚΛΗΣΙΑ / ΕΛΛΑΔΑ / ΘΕΜΑ Ι / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΤΟ ΘΕΜΑ / 21 Ιουλίου 2017

τα νέα προγράμματα σπουδών (στην Ελλάδα) και τα νέα βιβλ. Θρησκευτικών

άλλη μια αιτία μεγάλης διαμάχης

Σε «λυδία λίθο», πολλαπλών εξελίξεων αναταράξεων, εκτροπών αλλά  ίσως και ανατροπής του υφιστάμενου stautus  qvo στην πάσχουσα ελληνική  κοινωνία,   φαίνεται πως οδεύει η υπόθεση του ζητήματος των νέων προγραμμάτων σπουδών στα οποία αντιδρά σε μεγάλη κλίμακα η ελληνική κοινωνία. Αντιδράσεις,   όχι μόνο για την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, που θα λαβουν μορφή χιονοστιβάδας το αμέσως προσεχές διάστημα,   αλλά και για τον ίδιο τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου της Ελλαδικής Εκκλησίας κ. Ιερώνυμο τον Β’…  Η υπόθεση  του  ζητήματος της διδασκαλίας του νέου προγράμματος σπουδών με επίκεντρο τα νέα προγράμματα διδασκαλίας για τα θρησκευτικά σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, τείνει να εξελιχθεί και σε μείζων πολιτικό πρόβλημα…

Μάλιστα ο πλέον δικαιωμένος υπουργός, αν και αποπεμφθείς εύλογα θεωρείται ο κ. Νίκος Φίλης αφού τα όσα είχε πει –και στα οποία επιμένει (…) εκθέτωντας ανεπανόρθωτα δυστυχώς τον Αρχ. Ιερώνυμο – αφού δημόσια δηλώνει δικαιωμένος αφου «το μάθημα των μάθημα των νέων θρησκευτικών ήρθε για να μείνει!» προσθέτωντας του πολιτικούς πόντους στο  εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος τον οποίο και ισχυροποιεί…

Από την άλλη, στην πλευρά της Εκκλησίας, μπορεί η θυελλώδης συνεδρίαση της πρόσφατης έκτακτης συνεδριάσης της ολομέλειας της Ιεραρχίας που συνεκλήθει στην Τρίτη 27 Ιουνίου στο επίσημο ανακοινωθέν που εξεδόθει να   «ωραιοποιεί» και να στρογγυλοποιεί  την πραγματικότητα και για το τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Ιεραρχίας –που κυριολεκτικώς μοιάζει με ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί- αλλά οι διαρροές που έγιναν ( ακόμα και μέσω κινητών) και την ώρα της συνεδριάσης  τα δημόσια κείμενα με τις εισηγήσεις ιεραρχών, και οι συνεχείς δηλώσεις τους,  άλλα μαρτυρούν…

Μια ματιά μόνον σε  όσα είπαν  και έγραψαν Ιεράρχες για το ζήτημα της διδασκαλίας των νέων θρησκευτικών αλλά και γενικά το νέο πρόγραμμα σπουδών που πιλοτικά εφαρμόστηκε για το έτος 2017 αρκεί για δει κάποιος το εκρηκτικό μείγμα που δημιουργείται εντός της κοινωνίας.  Μάλιστα η υπόθεση όπως λένε εκκλησιαστικές  πηγές στα Ε αναμένεται να λάβει και ισχυρές πολιτικές διαστάσεις αφού για το ζήτημα θα ζητηθεί από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη να λάβει δημόσια συγκεκριμένη θέση με δεσμευτικό χαρακτήρα εν όψει και των επικείμενων εκλογών όταν και όποτε αυτές γίνουν.  Το ερώτημα είναι όμως τι θα πράξει ο ίδιος ο Αρχίπίσκοπος Ιερώνυμος αν του ζητηθεί να αναλάβει δράση και ουσιαστικές  πρωτοβουλίες καθώς το  κλίμα έχει αρχίσει να βαραίνει… Δεν είναι λίγοι οι Ιεράρχες που σε μεταξύ τους συζητήσεις έχουν αρχίσει με αφορμή το ζήτημα αυτό –των θρησκευτικών- αλλά και εκείνο των αποτελεσματων της Μεγαλης Συνόδου της Κρήτης τον Ιούνιο του 2016, να θέτουν ακόμα και ευθέως ζήτημα διαδοχής… Το ερώτημα  δεν είναι αν θα τεθεί ζήτημα διαδοχής πια –αυτό θεωρείται σχεδόν βέβαιο- αλλά πότε και υπό ποιες συνθήκες θα τεθεί;

Η πρόσφατη ζώσα εκκλησιατική ιστορία έχει να επιδείξει αλλά και να διδάξει πολλά… Όλες τις πλευρές… Μάλιστα κάποιοι επιχαίρωντας έχουν βάλει την κελψύδρα του χρόνου να μετρά αντίστροφα…  Ίδωμεν…

ΠΗΓΗ: ΕΠΙΚΑΙΡΑ τεύχος 378. Ιούλιος 2017

ΕΠΙΛΟΓΗ – ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Ο Μητροπολίτης Κερκύρας  κ. Νεκτάριος, σε δημόσια εκδήλωση  τόνισε επί λέξει τα εξής: «Δυστυχώς αισθανόμεθα ότι η πολιτεία μας εμπαίζει. Παρά την τεκμηριωμένη αντίδραση της Εκκλησίας και παρά τον διάλογο στον οποίο οδηγηθήκαμε με σκοπό να διαφυλαχθεί ο ελληνορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος, διαπιστώσαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων όλες τις προτάσεις της Εκκλησίας και πήρε την απόφαση να μην αλλάξει τίποτα ουσιαστικά στα επικίνδυνα προγράμματα που είχαν συνταχθεί επί υπουργείας του προηγουμένου υπουργού Παιδείας. Και αναρωτιέμαι: τελικά πώς περιμένουμε να κρατήσουμε την ταυτότητα και τον πολιτισμό μας; πώς περιμένουμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας να γνωρίζουν τι σημαίνει Ελλάδα, τι σημαίνει ορθοδοξία, τι σημαίνουν η ιστορία, η πίστη, ο πολιτισμός μας; Πώς περιμένουν να ενσωματώσουμε όλους όσοι έρχονται και είναι άλλης θρησκείας, χωρίς να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι τους δεχόμαστε επειδή είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι; Ποιος, τελικά, έδωσε το δικαίωμα σε αυτούς που διαφεντεύουν τις τύχες της πατρίδας μας, χωρίς να το θέσουν υπόψιν του ελληνικού λαού, να αλλοτριώσουν την πνευματική και πολιτισμική μας παράδοση, κατά παράβασιν των διατάξεων του Συντάγματος; Με ποιο δικαίωμα εμπαίζουν την Εκκλησία μας;» Καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι «επιτέλους χρειάζεται να αφυπνιστούμε ως κοινωνία. Δεν μπορούμε να μένουμε στην αίσθηση ότι τα πάντα είναι μόνο χρήμα και οικονομία. Υπάρχουν και άλλες αξίες, όπως η πατρίδα, η πίστη, ο πολιτισμός, η ιστορία, η ταυτότητά μας στα οποία οφείλουμε να μείνουμε ανυποχώρητα ελεύθεροι!» στο ίδιο ύφος κινείται και η επιστολή του προς την Ιεραχία της 27ης Ιουνίου καθώς δεν προσήλθε για λόγους υγείας όπως δήλωσε.

 

 Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος απευθυνόμενος  προς Ιεραρχία με επιστολή του καθώς δεν προσήλθε  μεταξύ άλλων σημειώνει  «Η αθεϊστική Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να μετατρέψει το μάθημα των Θρησκευτικών σε μάθημα Θρησκειολογίας, δηλ. ισοπεδώνει τον Χριστιανισμό με τον Μουσουλμανισμό, τον Ινδουϊσμό, τον Βουδδισμό κλπ. Μακάρι οι σεπτοί Ἀδελφοί Ιεράρχες σήμερα να ξεσκεπάσουν την συντελούμενη εξαπάτηση της Εκκλησίας! Μακάρι νά προστατεύσουν την αγία Ορθοδοξία μας! Πλην όμως δεν το πιστεύω! Σπεύδουμε, λοιπόν, να γνωστοποιήσουμε προκαταβο-λικώς την αντίδρασή μας, ώστε η ιστορία να κρίνει την στάση μας. Σταθερά φρονούμε, ότι ο μάγκας και μουστακαλής κ. Γαβρόγλου, δηλ. ο Υπουργός της Παιδείας, δεν έχει αλλάξει το σύστημα! Απλώς ρίχνει «στάχτη στα μάτια» της Ιεραρχίας, ώστε οι Ιεράρχες να μη κατανοήσουν την συντελουμένη μεγάλη προδοσία της Ορθοδόξου Πίστεως!» και καταλήγει :

 

Μακαριώτατε Άγιε Πρόεδρε,

Σεβασμιώτατοι Άγιοι Αδελφοί και Πατέρες,

Έως χθες εκ μέρους της Εκκλησίας κατά κόρον ελέγετο, ότι ο διάλογος θα αρχίση  από «μηδενικήν βάσιν»! Ο τέως Υπουργός κ. Φίλης ισχυρίζεται, ότι «η επιτροπή της Εκκλησίας τελικά δέχθηκε ο διάλογος να μη γίνει από μηδενική βάση, όπως στην αρχή εζητείτο και υπήρξε η αφορμή της έντασης, αλλά με βάση τα νέα προγράμματα»!

Ø     Με  όλον τον σεβασμόν Σας ερωτώ , τι εκ των δύο ισχύει;

Ø     Διάλογος εγένετο από μηδενικήν βάσιν;

Η  με βάσιν τα νέα Προγράμματα;

Με  όλον τον σεβασμόν και πάλιν Σας ερωτώ:

Ποίος  εμπαίζει, ποίον;

Η Επιτροπή Διαλόγου την Ιεραρχίαν;

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Λαόν;

Ο κ. Φίλης τους Δημοσιογράφους;

Ή μήπως όλοι Ημείς εμπαίζομεν εαυτούς και αλλήλους;»

Ο λόγιος Ιεράρχης και συγγραφέας  Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιεερόθεος στην σχετική  στοχευμένη εισήγηση του στην πρόσφατη συνεδρίαση της Ιεραρχίας μεταξύ άλλων τονίζει : «Τό πρόγραμμα αὐτό ἀπό τήν βάση του εἶναι προβληματικό, θά μποροῦσα δέ νά πῶ ἐκθεμελιωτικό, διότι ἀποδομεῖ τά πάντα. Παρουσιάζει τίς θρησκεῖες μέσα ἀπό τήν κοινωνιολογική τους προοπτική καί μέ τόν τρόπο αὐτόν ἀποδομεῖ ὄχι μόνον τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ἀλλά καί τήν διδασκαλία καί τῶν ἄλλων θρησκειῶν.

Αὐτή ἡ ἀποδόμηση δέν γίνεται μόνον στά θρησκευτικά, ἀλλά καί στήν ἱστορία. Διότι καί γιά τό μάθημα τῆς ἱστορίας εἰσάγεται ἡ θεματική μέθοδος Σπουδῶν. Ἔχουν δημοσιευθῆ στόν τύπο ἀπόψεις τῶν ὑπευθύνων γιά τήν ἀναμόρφωση τοῦ μαθήματος τῆς ἱστορίας, ὅπου ὑποστηρίζονται τά Δεκεμβριανά, πού θεωροῦνται ὅτι εἶναι «ἐπανάσταση πού χάσαμε», τά Σκόπια νά μετονομασθοῦν σέ Μακεδονία, γίνεται λόγος γιά τούς μύθους τοῦ 1821, γιά τήν Πηνελόπη Δέλτα ὡς ἐθνικίστριας κ.ἄ., καθώς ἐπίσης ἔχουν δημοσιευθῆ ἄλλες ἀπόψεις ἱστορικῶν πού ἀντιδροῦν σέ αὐτόν τόν τρόπο καταγραφῆς τῆς ἱστορίας.

Ἐπίσης, εἶναι πολύ σημαντικές οἱ παρατηρήσεις καί τά συμπεράσματα τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Φιλολόγων γιά τό προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδῶν στήν ἱστορία.

Ὅταν, λοιπόν, θά γίνη ἐντονώτερη ἡ συζήτηση γιά τήν θεματική συγγραφή τῆς ἱστορίας, μέ ὅλα αὐτά πού ἀνέφερα, τότε τί θά κάναμε ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία, ὅταν ἔχουμε ἀποδεχθῆ τό πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά, ὅπου ἐπιχειρεῖται ἡ ἴδια ἀποδόμηση; Θά μιλήσουμε γιά τήν ἀποδόμηση τῆς ἱστορίας, ὅταν συμφωνήσαμε στήν ἀποδόμηση τῶν Θρησκευτικῶν;

  1. Θεωρῶ ἀνεπίτρεπτο, ὅπως τό ἔχω γράψει καί σέ κείμενό μου, τό ὅτι ὁ διάλογος ἔγινε μεταξύ τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς καί τῶν ἐκπροσώπων τῆς Ἐκκλησίας καί ὄχι καί μέ τήν Πανελλήνια Ἕνωση τῶν Θεολόγων. Παραγνωρίσθηκαν τελείως οἱ θεολόγοι πού ἐργάζονται τό μάθημα στήν τάξη καί δέν τούς δόθηκε ἡ δυνατότητα νά ἐκφράσουν τίς ἀπόψεις τους, ὅπως δόθηκε ἡ δυνατότητα νά ἐκφράσουν τίς ἀπόψεις τους ὁ Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ.
  2. Θεωρῶ ὅτι ἡ ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς 9ης Μαρτίου 2017, στήν ὁποία καταλήξαμε κατόπιν ψηφοφορίας, πού ἦταν σαφέστατη πρόταση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, δέν ἐφαρμόσθηκε καί στά τρία σκέλη της, ἤτοι νά συνεχισθῆ ὁ διάλογος μέ νομικό παραστάτη, νά γίνη προσπάθεια ἀποδόμησης τοῦ νέου προγράμματος καί νά ἔλθη ἡ συμφωνία στήν Ἱεραρχία γιά ἀποδοχή τῆς ἀποφάσεως τῶν δύο Ἐπιτροπῶν, προφανῶς πρίν δημοσιευθοῦν στήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως καί πρίν οἱ φάκελλοι τῶν μαθημάτων ἀναρτηθοῦν στό διαδίκτυο. Αὐτό εἶναι σοβαρή ἔλλειψη.

Θεωρῶ ὅτι δέν ἄλλαξε τίποτε ὡς πρός τήν θεματολογία, ἐκτός ἀπό τήν Γ΄καί Δ΄Τάξη τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου πού βγῆκαν τά σχετικά μέ τίς Ἀνατολικές Θρησκεῖες καί παρέμειναν οἱ λεγόμενες «Ἀβρααμικές Θρησκεῖες», ἔγιναν μερικές ἀλλαγές στό ὑλικό καί στόν φάκελλο τοῦ μαθητῆ, ἀλλά τό πρόβλημα τό οὐσιαστικό παραμένει, ὅτι πρόκειται γιά ἕνα διαθρησκειακό ὑλικό.»

Στο ίδιο μήκος με ακόμα σκληρότερες τοποθετήσεις κινούνται και οι δημόσιες δηλώσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων αλλά και επί μέρους άλλων Ιεραρχών, κληρικών και γνωστών και διακεκριμένων ακαδημαϊκών αλλά και απλών  θελόγων που έχουν όμως την εξωθεν καλή μαρτυρία και κοινωνική αναγνώριση.

 

Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος:

Προτεινόμενες ἐνέργειες

Στὴν παροῦσα φάση προτείνουμε:

(α) Νὰ δηλώσουμε ὅτι θεωροῦμε πὼς δὲν ὁλοκληρώθηκε ὁ διάλογος μὲ τὸ Ὑπουργεῖο καὶ ὅτι οἱ Ὑπουργικὲς Ἀποφάσεις γιὰ τοὺς Φακέλους τοῦ Μαθήματος ποὺ δημοσιεύθηκαν δὲν ἀποτελοῦν προϊὸν τῶν μέχρι τώρα συζητήσεων.

(β) Νὰ μελετήσουμε τοὺς ΦΜ στὶς διάφορες τάξεις καὶ νὰ εἰσηγηθοῦμε σχετικά. Μιὰ καλὴ κριτικὴ αὐτῶν θὰ καταδείξει καὶ τὶς τυχὸν ἀνεπάρκειες τοῦ ΠΣ, ὥστε ἂν χρειαστεῖ νὰ προχωρήσουμε σὲ τρίτο ΦΕΚ.

(γ) Νὰ ἑτοιμάσουμε χωρὶς καθυστέρηση βιβλία γιὰ ὅλες τὶς βαθμίδες.

(δ) Ἀντὶ νὰ σχεδιάζει καὶ νὰ νομοθετεῖ ἡ πολιτεία γιὰ τὰ θρησκευτικὰ καὶ ἐξ ὑστέρων ἐπὶ τετελεσμένου ὑποβάθρου νὰ διαμαρτύρεται ἡ Ἐκκλησία, θὰ ἦταν πολὺ καλύτερα νὰ προτείνει ὡς ἄμεσα ἐνδιαφερόμενη ἡ Ἐκκλησία καὶ νὰ ἐγκρίνει ὡς ὑπεύθυνη ἡ πολιτεία. Γιὰ νὰ τὸ καταφέρουμε αὐτὸ πρέπει νὰ ἔχουμε ὁλοκληρωμένη καὶ ποιοτικὴ πρόταση. Ἂς τὴν ἑτοιμάσουμε καὶ τότε ἂς προσπαθήσουμε. Οἱ κυβερνήσεις ἀλλάζουν, ἡ Ἐκκλησία παραμένει. Ἂν αἰφνιδιαστήκαμε σὲ αὐτὴ τὴν ἀλλαγή, δὲν πρέπει νὰ πάθουμε τὸ ἴδιο στὴν ἑπόμενη.

(ε) Κυρίως ὅμως πρέπει ἄμεσα νὰ στραφοῦμε στὴν ἐξυγίανση, ἀναβάθμιση καὶ ἐκκλησιαστικοποίηση τῆς Ἐκκλησιαστικῆς καὶ Θεολογικῆς Ἐκπαίδευσης. Δυστυχῶς, τὸ λάθος εἶναι δικό μας. Ἀλλὰ εὐτυχῶς ποὺ εἶναι δικό μας. Γιατὶ εἶναι στὸ δικό μας χέρι νὰ τὸ διορθώσουμε, νὰ ἀντιπροτείνουμε αὐτὸ ποὺ θέλουμε. Ἡ θεολογική καὶ ἱερατικὴ ἐκπαίδευση ἀποτελεῖ ἀδιαπραγμάτευτη εὐθύνη μας, ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία. Πρέπει ἢ νὰ ἔχουμε ἀποφασιστικὸ λόγο ἢ νὰ τὴν ἀναλάβουμε ἀποκλειστικὰ ἐμεῖς. Καὶ μάλιστα τώρα…

 

(στ) Βασικὴ ποιμαντικὴ εὐθύνη μας εἶναι νὰ προσπαθήσουμε νὰ ἑνώσουμε τὸν διχασμένο θεολογικὸ κόσμο καὶ νὰ βοηθήσουμε νὰ συνδεθεῖ ὑγιῶς μὲ τὴν Ἐκκλησία. Ἀπὸ κριτές μας ἢ ξένοι πρέπει νὰ γίνουν παιδιά μας.

 

 

Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος : Η συζήτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών θα μπορούσε να είχε λήξει προ καιρού, αν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είχαν συνειδητοποιήσει πλήρως ορισμένα θεμελιώδη δεδομένα. Το πρώτο είναι πως η Πολιτεία αποφασίζει αποκλειστικά για την δομή και το περιεχόμενο του σχολικού προγράμματος. Το δεύτερο είναι πως η Εκκλησία έχει την ευθύνη παρεμβάσεως σε περίπτωση που διαπιστώνει δογματικά λάθη ή παρερμηνείες στην διδακτέα ύλη των Θρησκευτικών σε κάθε βαθμίδα ή εάν θεωρεί πώς δεν εκπληρώνονται συνταγματικές επιταγές, σχετικά με την θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Συνεπώς, το μάθημα των Θρησκευτικών δεν αποτελεί επιβεβαίωση επιρροής της Εκκλησίας στον χώρο της Παιδείας, αλλά αναγνώριση της υποχρέωσης, εκ μέρους της Πολιτείας, να προσφέρει στους μαθητές πληροφορίες και απαντήσεις που σχετίζονται με την πατροπαράδοτη πίστη τους, αλλά και την ευρύτερη εθνική τους ταυτότητα. Συγχρόνως, αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο πως Εκκλησία και Πολιτεία πρέπει, πλέον, να λάβουν υπόψη τους τα νέα δεδομένα και τις ριζικές ανατροπές στη σύνθεση των σύγχρονων κοινωνιών, μοιραία και της Ελληνικής κοινωνίας. Επιπλέον, πρέπει να λάβουν υπόψη και τις εξελίξεις στον χώρο της παιδαγωγικής επιστήμης. Η ανταπόκριση στις νέες αυτές προκλήσεις λύνεται μόνον με συνεννόηση και διάλογο, με σκοπό, όχι την επιβολή του ενός επί του άλλου, αλλά το μέλλον της νέας γενιάς. Και βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας πω πως, ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών φάνηκε στην αρχή να διχάζει, διαπιστώνω πως, πλέον, αποτελεί αφορμή επικοινωνίας και διαλόγου σε πρωτόγνωρα για την κοινωνία μας επίπεδα μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Καρπό του διαλόγου αυτού θα αποτελέσει το γεγονός πως το νέο μάθημα των Θρησκευτικών θα αφορά όλους τους μαθητές, ενώ συγχρόνως δεν θα χάσει τον Ορθόδοξο χαρακτήρα του.{συνέντευξη στην εφημ Βραδυνή}

 

Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ: Γίνεται διαρκώς λόγος για τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια του μαθήματος, τα νέα βιβλία, όταν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τη θέση των βιβλίων έχουν υποκαταστήσει οι υπολογιστές και οι ταμπλέτες, όταν τα παιδιά μαθαίνουν να μελετούν μέσα από προτεινόμενη βιβλιογραφία χωρίς τους ασφυκτικά οριοθετημένους περιορισμούς των βιβλίων. Μήπως τα βιβλία και η συγγραφή τους εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα, κυρίως οικονομικού χαρακτήρα; Ηρθε ο καιρός να δούμε την αλήθεια κατάματα. Εχουμε ανάγκη για ένα νέο σχολείο που θα προσφέρει γνώσεις μέσα από τις σύγχρονες τεχνολογίες, θα καλλιεργεί το κριτικό πνεύμα στους μαθητές και θα δημιουργεί ολοκληρωμένους ανθρώπους με αρχές, ευγενείς, πρόθυμους στις αλλαγές και έτοιμους να συνεργαστούν για το καλό των πολλών και της κοινωνίας. Εχουμε ανάγκη από ανθρώπους ευτυχείς που θα μπορούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των καιρών με πυξίδα την πρόοδο και την ανάπτυξη σε εσωτερικό και κοινωνικό επίπεδο. Λέει άλλωστε και στο Ευαγγέλιο: «γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιω. 8,32).

 

 

 

Τέλος σύφμωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των Επικαίρων ήδη ετοιμάζονται  οργανωμένες κινήσεις με ανοιχτά δημόσια συλαλητήρια διαδηλώσεις σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο ενώ θα υπάρξουν και  αντιδράσεις  πολιτών που θα εκφρασθούν και σε επίπεδο προσφυγών στην Ελληνική  Δικαιοσύνη αλλά και σε άλλα φόρα στην Ευρώπη  προκειμένου να μην προχωρήσει το νέο πρόγραμμα σπουδών γενικότερα και όχι μόνο για το μάθημα των θρησκευτικών αφού και στο μάθημα της Ιστορίας όπως και στο μάθημα των φιλολογικών καταγράφονται σωρεία αντιδράσεων στου κόλπους της Ελληνικής Κοινωνίας.    

 

ΣΥΝΕΧΗΣ ΣΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΔΩ






Alexandros Stafanopoulos




Previous Post

Σε έκρυθμη κατάσταση (άλλη μια φορά...) το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Next Post

Τα ψεύδη και οι αναλήθειες του Κώστα Βαξεβάνη της 23ης Ιουλίου στην εφημερίδα DOCUMENTO





0 Comment


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


More Story

Σε έκρυθμη κατάσταση (άλλη μια φορά...) το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Yποβόσκει μεγάλη ένταση και απαιτείται διπλωματία υψηλού επιπέδου. Η...

19 July 2017
Γραφτείτε στο Newsletter μας

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Ενημερωθείτε στο email σας για όλες τις νέες μας αναρτήσεις

Η εγγραφή σας ολοκληρώθηκε με επιτυχία