Breaking

450 επίσημες (officialy) σελίδες αποκαλύπτουν τα σχέδια της Τουρκίας και του Ρεντζέπ Ταγίπ Ερντογάν

Σε βαρύ κλίμα η 44η Κληρικολαϊκή συνέλευση Ελληνορθόδοξης Κοινότητας στις ΗΠΑ

Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν, ο Αμερικανός Πρέσβης στην Αθήνα και η εύλογη ανησυχία της Ουάσιγκτον...

Μνημειώδες συλλαλητήριο για τη Μακεδονία!

Αυτή είναι η (μοναδική) αλήθεια για τον Εθνικό Κήρυκα κ. Διαματάρη και το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν του!

Ο π. Αλέξανδρος Καρλούτσος ( Father Alex Karloutsos) με εντολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου υπογράφει υπέρ του Ιμάμη Fethulah Gulen για να παραμένει στην Αμερική!

ΦΕΝΤΟΥΛΑΧ ΓΚΙΟΥΛΕΝ (FETHULAH GULEN): Η ζωή του, η πολυσχιδής δράση του το έργο και όσα δεν γνωρίζουμε ...

Η τελευταία, μοιραία, ανάρτηση του Σωκράτη Γκιόλια , (στο τρωκτικό)

Εις το όνομα του Αλλάχ και του Προφήτη του Μωάμεθ...

Το Συνοδικό Πολίτευμα και ο Χρυσός Κανών της Εκκλησίας είναι η μια και μόνη απάντηση στα περί Σύγκλησης της Πανορθόδοξης...

Κρίσιμες ώρες (αγωνίας) και προσευχής εν όψει της Μεγάλης Πανορθόδοξης Συνόδου

Στην τελική ευθεία για την Μεγάλη Πανορθόδοξο Σύνοδο ή για το μεγάλο σχίσμα;

9 Μαϊου 2010. Μια ημέρα πριν η Ελλάδα διαβεί την είσοδο στο βαθύ σκοτεινό τούνελ των μνημονίων...

Ενότητα και χέρι φιλίας από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο

Δεν είναι λαϊκισμός, είναι η αποτύπωση της κοινωνικής πραγματικότητας

Δεκάδες εικόνες, δεν αρκούν οι λέξεις...

...επειδή πλέον η είδηση βρίσκεται πίσω από την "είδηση"

1821- 2021: 200 Χρόνια από το 1821. Μια ιστορική πρωτοβουλία της Εκκλησίας της Ελλάδος που απαντά σε σκόπιμες παραμορφώσεις και διαστρεβλώσεις.

EDITORIAL / 24 Μαρτίου 2013

 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Μικρό ιστορικό αφιέρωμα. Με ρεπορτάζ, αποκλειστικές  συνεντεύξεις  και βίντεο για το (πρώτο από τα επόμενα εννέα συνέδρια που θα επακολουθήσουν) Α’ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Ιστοριογραφία και Πηγές για την ερμηνεία του 1821»  το οποίο οργάνωσε  η Εκκλησία της Ελλάδος υπό την σκέπη και Ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχ. Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.

Από τον Αλέξανδρο Στεφανόπουλο

 «Η επανάσταση του 1821 ήταν ταξική και συνέχεια της Γαλλικής» μαθαίναμε στα σχολειά μας. τελευταία ακούσαμε και είδαμε ότι «η επανάσταση δεν ευλογήθηκε και ούτε ξεκίνησε καν από τα Καλάβρυτα» ενώ ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ήταν αντίθετος,  «η φυγή των ελλήνων στα βουνά με τους Κλέφτες και Αρματολούς έγινε για… λόγους φοροαπαλλαγής», «οι Σπετσιώτες και οι Υδραίοι ήταν απόγονοι Αλβανών και όχι Έλληνες», ο Γεώργιος Καστριώτης ήταν Αλβανός,   « οι Έλληνες σκλάβοι ραγιάδες συμβιώνανε μια χαρά με τους Οθωμανούς»,    «Ο Καραϊσκάκης ήταν Αλβανός και  baysexual», Ο  μεγάλος στρατηγός της επανάστασης  Θ. Κολοκοτρώνης  ήταν «ένας  ξεβράκωτος χασάπης  Αλβανός», η φυγή προς την Ελλάδα τον Αύγουστο του 1922 δεν ήταν σφαγή αλλά «συνωστισμός στο λιμάνι της Σμύρνης όπου οι Έλληνες ήθελαν να πάνε διακοπές». Αυτά και άλλα πολλά (ακόμα πιο χειρότερα και προκλητικά) που απαξιώνουν τις θυσίες των προγόνων ηρώων και νεομαρτύρων  έχουμε ακούσει να διαδίδονται με κάθε τρόπο.

Να  «διδάσκονται»  επίσημα και ανεπίσημα(μέσω εκπομπών και ακριβοπληρωμένων ντοκιμαντέρ) τις τελευταίες δεκαετίες από τους  καινοφανείς, νεοφανείς (αυτό)προσδιοριζόμενους και (αυτό)προβαλλόμενους  ως ιστορικούς στα Ελληνικά  πανεπιστήμια,  τα σχολεία της πρώτης και δεύτερης βαθμίδας εκπαίδευσης. Η ιστορία του Κ. Παπαρηγόπουλου και του Απόστολου Βακαλόπουλου καθώς και τα χρονικά του Φραντζή και Μπαρμπαρό μπήκανε ή επιχειρήθηκε να μπουν μια για πάντα  στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μας. Νέα ήθη. Νέες αξίες. Νέα διδάγματα!  Νέα ιστορία! Σε αυτή την  μεταμοντέρνα νεωτερίζουσα τάση επαναπροσδιορισμού και ξανά γραφής της ιστορίας του Ελληνικού Έθνους η Ορθόδοξη  Εκκλησία της Ελλάδος  με πρωτοβουλία της Ιεράς Συνόδου και του Αρχ. Αθηνών Ιερωνύμου  με αφορμή τα 200 χρόνια από την Εθνεγερσία του Γένους που θα εορταστούν το 2021  επιχειρεί απαντήσει με ψυχραιμία.  Σύνεση.  Διάλογο. Επιστημονικότητα.  Νηφαλιότητα και κυρίως με ιστορικά ντοκουμέντα.   

Έτσι,  η Εκκλησία σχεδόν  μετά από μια σειρά αρκετών  ετών ιδεολογικών και πολιτικών συγκρούσεων, αντιπαραθέσεων,  διαστρεβλώσεων αλλά  και παραχάραξης  του ιστορικού γεγονότος της εθνεγερσίας του Γένους των ορθοδόξων Ελλήνων ανά τον κόσμο,  με μια στα αλήθεια ιστορική πρωτοβουλία, όπως η διοργάνωση μιας σειράς(10 συνεδρίων ένα κατ έτος)  επιστημονικών θεματικών συνεδρίων   επιχειρεί να ξανά βάλει στον δημόσιο διάλογο προβληματισμό αλλά και στην διεθνή  επιστημονική κοινότητα το μεγάλο ιστορικό γεγονός. Την επανάσταση του 1821.  Το ιστορικό συναπάντημα που άλλαξε τον ρου της παγκόσμιας ιστορίας. Είτε το θέλουν (κάποιοι) είτε όχι.   

Ένα αδιαμφισβήτητα μεγάλο  γεγονός που άλλαξε και εν πολλοίς καθόρισε  τον ρου όχι μόνον  της  νεότερης μετ επαναστατικής ιστορίας της  νεότερης Ελλάδος αλλά αντίστοιχα και της ιστορίας της Ευρώπης του Καρλομάγνου  και των πολυπολιτισμικών  Βαλκανίων.  Η πρωτοβουλία (καθώς είμαι σε θέση να γνωρίζω από το ρεπορτάζ και συζήτηση ωρών με τους εμπλεκομένους φορείς) επιχειρεί όχι να αλλάξει τα γεγονότα –στα μέτρα της όπως πολλοί έσπευσαν να πουν ψιθυριστά προς το παρόν- αλλά   να ξανά δει και να μελετήσει την ιστορία. Να συγκρίνει σύμφωνα και με νέες ιστορικές επιστημονικές μεθόδους αλλά και την χρήση των σύγχρονων «εργαλείων» προσέγγισης και αναδίφησης   με βάση και τα σημερινά ενδεχομένως ιστορικά γεγονότα στην βαλκανική χερσόνησο του Αίμου.  Να δει τον  ρόλο των μεγάλων δυνάμεων της εποχής με την αντιστοιχία του σήμερα όπως π.χ.  του ρόλου  της Ρωσίας των Τσάρων τότε και του “Μεγάλου” Πούτιν σήμερα ο οποίος με κάθε τρόπο επιχειρεί να ξανά βάλει την Ρωσία στο μεγάλο ιστορικό όραμα της για κάθοδο στην Μεσόγειο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.  Είχα την τύχη και την Ευλογία να παρακολουθήσω το συγκεκριμένο συνέδριο εκ του σύνεγγυς από την αρχή ως το τέλος. Να μιλήσω με τους σύνεδρους ομιλητές αλλά και επιστήμονες εισηγητές εκ των οποίων γνωρίζω τους πλείστους από παλαιότερες συναντήσεις μας σε παρόμοιες επιστημονικές  πρωτοβουλίες.  Ακούστηκαν πολλά και χρήσιμα. Υπήρξε και ένταση και πως  άλλωστε μπορούσε να λείπει από μια τέτοια επιστημονική σύναξη.  Η δουλειά που έγινε από τους διοργανωτές για πρώτη φορά ήταν αρκετά καλή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούσε να είναι και  καλύτερη.    

Το θέμα ειδικά  του  συγκεκριμένου συνεδρίου καθώς και η ίδια αυτή καθ αυτή η πρωτοβουλία της Ιεράς Συνόδου γίνεται ακόμα πιο επίκαιρη ειδικά στις ημέρες μας που η μεταπολιτευτική λαίλαπα της «Αριστερής» και Κουμουνιστικής θεώρησης με έντονα στρεβλωτικό και παραμορφωτικό  χαρακτήρα στο πλαίσιο του «εκσυγχρονισμού» τότε εκείνα τα χρόνια της πρώτης περιόδου της διακυβέρνησης από την δυναστεία των Γεωργίου , Ανδρέα και τελευταία Γιώργου Παπανδρέου,  αλλά   όπως και αυτά που εσχάτως  κυκλοφόρησαν προς ημερών –και καθιστούν επίκαιρη όσο  ποτέ άλλοτε την πρωτοβουλία αυτή – από γνωστή «εργατική» οργάνωση που πρόσκεινται στο ΚΚΕ  δίνει μια άκρως αποστομωτική απάντηση στους διαβολείς και διαστρεβλωτές της ιστορίας και του ιστορικού γεγονότος.

Οφείλουμε επίσης να τονίσουμε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποκτά  όλως ιδιαιτέρως μεγάλη βαρύτητα ειδικά σε αυτή την κρίσιμη από κάθε εποχή μέσα από αυτά που  βιώνει ο ελληνικός αλλά και ο ευρωπαϊκός Νότος. Να δούμε το τότε όλες εκείνες τις μεγάλες  (δήθεν εγγυήτριες ) δυνάμεις –Ρωσία – Γερμανία – Αγγλία (σήμερα βλ. και ΗΠΑ που είναι το alteregoη μια της άλλης) και να το σήμερα.     

 Και για του λόγου το αληθές ιδού μερικά από τα συμπεράσματα και όσα ακούστηκαν στο Α διεθνές  επιστημονικό συνέδριο με θέμα « Ιστοριογραφία και Πηγές για την ερμηνεία του 1821»    

 

–          Υπάρχουν ακόμα 100αδες ανεξάντλητες διάσπαρτες   πηγές καταχωνιασμένες σε υπουργεία και κρατικές και άλλες  δημόσιες ή ιδιωτικές  βιβλιοθήκες  σε Αμερική, Αυστρία, Ουγγαρία,  Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία και Βρετανία, τις λεγόμενες  ηγέτιδες «προστάτιδες» δυνάμεις που η μελέτη και η έρευνα τους προσδίδει νέες διαστάσεις  στην μεγάλη εθνεγερσία του Έθνους των Ελλήνων Ορθοδόξων  και συμβάλει στην μεγαλύτερη και βαθύτερη κατανόηση του ιστορικού γεγονότος.

–          Οι μεγάλες προστάτιδες δυνάμεις  επ’ ουδενί ήθελαν αυτόν τον ξεσηκωμό! Επιζητούσαν  απλά τον έλεγχο  των Ελλήνων και την διατήρηση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στα όρια των νέων συνόρων που χαράσσονταν  από τις μεγάλες δυνάμεις εκείνη την περίοδο. Δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση την ανασύσταση του Βυζαντινού κράτους και του Ελληνικού έθνους.  

–          Υπάρχουν ακόμα πολλές  άγνωστες πτυχές και πλευρές που δεν έχουμε καταγράψει ως ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στο μεγάλο ξεσηκωμό του Γένους εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.  

–          Η επανάσταση του 1821  τα τελευταία χρόνια έγινε συνειδητή  προσπάθεια να παραποιηθεί από μια συγκεκριμένη  μερίδα ιδεολογικά τοποθετημένη  επιστημόνων. Έγινε και γίνεται προσπάθεια να διαστρεβλωθεί η ιστορική πραγματικότητα που οδήγησε στο μεγάλη εθνεγερσία του Έθνους.

–          Η λανθάνουσα ιστορική προσέγγιση για τις επιρροές της ελληνικής επανάστασης όπως πχ. Η «επιρροή» της Γαλλικής επανάστασης που ιστορικά δεν μπορεί να τεκμηριωθεί παρά τις προσπάθειες που έκαναν οι γάλλοι μέσα από  την λεγόμενη σχολή του περιοδικού Anal και των συνεχιστών τους στην Ελλάδα.  

–          Τις τελευταίες 10ετιες στα ελληνικά πανεπιστήμια και στις σχολές μας  καθηγητές και φοιτητές σταμάτησαν να ασχολούνται με το θέμα με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμος χρόνος μελέτης και έρευνας που θα αναδείξουν

–          Η ιστορική αλήθεια, για τα προ και μετά την επανάσταση του 1821  γεγονότα  τείνει  πλέον συνειδητά και ενδεχομένως βάση σχεδίου  να εκλείψει από τα βιβλία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

–          Η  Ορθόδοξη Εκκλησία έπαιξε το δικό της  αδιαμφισβήτητο ιστορικό ρόλο με μεγάλη προσφορά και 100αδες (ανώτερους και κατώτερους Ιεράρχες)  κληρικούς θυσίας  όπως επίσης και το Φανάρι το οποίο ζούσε και ζει υπό συγκεκριμένο καθεστώς…   

–          Όλοι οι λεγόμενοι διανοητές της νεωτερίζουσας ιστορίας, παρά τις 1000αδες ιστορικές  μαρτυρίες και ανεξάντλητες πηγές (οι περισσότερες εκ των οποίων δεν έχουν περάσει από την βάσανο της ιστορικής μελέτης και διατριβής παραμένοντας άγνωστες για τον απανταχού ελληνισμό)   προσπαθούν ακόμα να πείσουν ότι οι Έλληνες δεν ξεσηκώθηκαν εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, αλλά εναντίον των μεγαλοτσιφλικάδων. Προσπαθούν να πουν ότι δεν υπήρξε κρυφό σχολείο. Επιχειρούν να πείσουν ακόμα ότι η επανάσταση δεν έγινε από τους Έλληνες αλλά από τους αλβανούς ή και άλλους αλλά όχι από τους Έλληνες! 

–          Όποιος καθηγητής ή φοιτητής δεν ανήκει σε συγκεκριμένη ιδεολογική σχολή και σκέψη και τολμήσει να εκφράσει την δική του θέση ή άποψη  βαφτίζεται οπισθοδρομικός. Αναχρονιστής. Φασίστας.   Προπηλακίζεται. Στιγματίζεται! 

Αυτά λοιπόν  είναι μερικά από τα βασικά θεμελιώδη συμπεράσματα  που ακούστηκαν είτε ως θέσεις είτε ως επιστημονικές πλήρως τεκμηριωμένες  τοποθετήσεις, είτε ακόμα και ως απόψεις στο Α’  Διεθνές επιστημονικό  συνέδριο με θέμα « ιστοριογραφία και πηγές για την ερμηνεία του 1821»   που διοργάνωσε η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής ταυτότητας υπό την αιγίδα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το συνέδριο διοργανώθηκε το διήμερο 12 και 13 Οκτωβρίου στο Διορθόδοξο κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ιερά Μονή Πεντέλης και είναι το πρώτο μιας σειράς 10 ακόμα προσεχών  συνεδρίων  που θα ολοκληρωθούν με την συμπλήρωση των 200 ετών από την κήρυξη της Επανάστασης του 1821.  Το συνέδριο πλαισίωσαν με  επιστημονικές εισηγήσεις τους  γνωστοί και διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι και ερευνητές,  όλοι τους διαπρεπείς και αναγνωρισμένοι στον τομέα έρευνας και μελέτης  του ο καθένας όπως:   η καθηγήτρια Ιστορίας του νέου Ελληνισμού κ. Όλγα Κατσιαρδή hering, ο γνωστός πανεπιστημιακός Κωνσταντίνος Σβολόπουλος που ήταν και πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής αυτού του Α συνεδρίου, ο επίσης ιστορικός ερευνητής  κ. GregoryArs, ο Παύλος Τζερμιάς, οι Γεράσιμος Ζώρας και Ιωάννης Τσόλκας, ο Πάρης Κονόρτας, ο γνωστός και διαπρεπής ιστορικός καθηγητής πανεπιστημίου Αθηνών π. Γεώργιος Μεταληνός, η κ. Ελένη Αγγελομάτη –Τσουγκαράκη, ο Αθανάσιος Καραθανάσης, η κ. Μαρία Μαντουβάλου, ο  γνωστός βαλκανιολόγος κ.  Αχιλέας Λαζάρου, η Δρ. Μαρία Ελευθερία  Γιατράκου,  ο κύπριος κ.  Γιώργος Γιωργής, η Μαρία Ευθυμίου, ο Απόστολος Διαμαντής , ο Γεώργιος Καραμπελιάς και κ. Χαράλαμπρος Μηνάογλου.    Και φυσικά 10αδες διαπρεπείς ομιλητές που παρενέβησαν όπως ο κ. Κων/νος Χολέβας κ.α.      

Τα συνέδρια θα γίνονται κατ έτος μια φορά και απομένουν ακόμα εννέα μέχρι το 2021, ένα με ξεχωριστό θέμα για κάθε επόμενη χρονιά ώσπου να ολοκληρωθεί ο κύκλος.  Τα συμπεράσματα οι εισηγήσεις καθώς και οι τοποθετήσεις θα εκδίδονται σε τόμους κάθε χρονιά όπως ανακοινώθηκε από την επιστημονική επιτροπή.  Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στον ακάματο Αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο Αντωνίου ο οποίος είχε  την ευθύνη μαζί με τους συνεργάτες του φυσικά και την συνδρομή της επιστημονικής επιτροπής –αλλά καθώς γνωρίζουμε όσοι έχουμε οργανώσει  παρόμοιες συνάξεις με τέτοια βαρύτητα επιστημονική το «κουπί» στην κοινώς μεταξύ μας καθομιλουμένη το τραβά μια μικρή ομάδα ή επί το ακριβέστερο ένας που έχει και το γενικό πρόσταγμα. Αξίζει λοιπόν θερμές ευχαριστίες γιατί ο ίδιος και οι συνεργάτες του συμπεριλαμβανομένου και των στελεχών του  Διορθόδοξου Κέντρου στην Ιερά Μονή Πεντέλης έδωσαν με κόπο και αυτοθυσία τον καλύτερο εαυτό τους για να υπάρξει ένα αν μη τι άλλο άρτιο αποτέλεσμα.  Φυσικά θα επαναλάβω μπορούσε να υπάρξει ακόμα  καλύτερη διοργάνωση αλλά ως πρώτο στα επόμενα εννέα που θα ακολουθήσουν μέχρι το 2021,  πράγματι και σε σύγκριση με άλλες στο πόδι πρωτοβουλίες  της Εκκλησίας, ήταν άψογο από κάθε άποψη τουλάχιστον στην ουσία του.

 

Και τις δυο ημέρες το συνέδριο είχε μεγάλη προσέλευση κυρίως νέων αλλά και γνωστών διακεκριμένων πανεπιστημιακών. Είχε αρκετές στιγμές έντασης αλλά ζωηρής αλλά παραγωγικής συζήτησης.   

 Για την προσπάθεια αυτή της Εκκλησίας και συγκεκριμένα για το Α αυτό επιστημονικό συνέδριο   με δήλωση που έκανε στα Επίκαιρα ο πρόεδρος της Συνοδικής επιτροπής Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος ο οποίος μεταξύ άλλων μας  είπε τα εξής:  «είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να προσεγγίσουμε τις πηγές και την ιστοριογραφία της επαναστάσεως. Όπως διαπιστώθηκε από έγκριτους ιστορικούς από τους οποίους ακούσαμε εντυπωσιακά πράγματα. Έτσι με αυτόν τον τρόπο ξεκίνησε ένα μεγάλος δημόσιος διάλογος για το θέμα της ελληνικής επανάστασης. Ο διάλογος πράγματι ήταν ζωηρός και αυτό ήταν και επιδίωξη της επιτροπής μας. Να ακουστούν δηλαδή όλες οι απόψεις από κάθε πλευρά χωρίς φανατισμό. Ο πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής κ. Σβολόπουλος ήταν μια εγγύηση για αυτό μαζί με τα υπόλοιπα μέλη. Την επόμενη χρονιά το θέμα μας είναι «οι έλληνες στην τουρκοκρατία» δηλαδή διαβίωση των ελλήνων. Θέλουμε να συμβάλουμε στην κατανόηση της κρίσης μια κρίση που δεν είναι μόνον οικονομική αλλά και βαθιά πολιτισμική πολιτιστική. Σκοπός μας είναι η διακονία και όχι να λειτουργήσουμε ως εξουσία»       

Από τη  πλευρά της η καθηγήτρια κ. Μαντουβάλου η οποία με την εισήγηση της η οποία αφενός  όντως προκάλεσε εκρήξεις αλλά και με όσα αποκάλυψε  με όσα είπε  μιλώντας στα Ε τόνισε  πως « είναι σημαντικό πως  η Εκκλησία επιτέλους για πρώτη φορά αποφάσισε να κάνει ην σύνθεση αντιθέτων απόψεων.  Έδωσε την ευκαιρία σε ανθρώπους να αναπτύξουν τις απόψεις τους  με διαφορετικές απόψεις, και ας μου επιτραπεί να πω πως οι δικές μου απόψεις ήταν διαμετρικά αντίθετες προς πολλούς άλλους. Ωστόσο για να μπορέσει και η Ελλάδα αλλά και η αλήθεια γύρω από την ιστορία να προχωρήσει δεν μπορούμε να έχουμε μόνον την  μονομέρεια μιας μερίδας ιστορικών, που αυτοπροσδιορίζονται ως ιστορικοί  δεν ξέρουμε δεν γνωρίζουμε αν είναι πράγματι ιστορικοί, οι οποίοι ίσως δρουν ως εντολοδόχοι μη πω κάποια άλλη κουβέντα, αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως αυτοί οι άνθρωποι προσδιορίζουν τα ιστορικά γεγονότα σύμφωνα με μια μικρόνοια η οποία είναι αδύνατον να καλύψει τον διεθνή και τον ελληνικό που αποτελεί η ελληνική επανάσταση. Δεν μιλώ μόνο για εκείνους που προσπάθησαν να μας πείσουν ότι οι Έλληνες τσαλαπατήθηκαν το 1922 με την καταστροφή της Σμύρνης  στην προσπάθεια τους να περάσουν απέναντι για να πάνε να κάνουν τουρισμό και αυτοί δεν ξέρω αν είναι καν ιστορικοί.  Είναι κάτι δάσκαλοι από το παιδαγωγικό ινστιτούτο διότι εγώ θεωρώ ότι πολλές φορές είναι αντιπαιδαγωγικό -που κάποτε πρέπει επιτέλους να γίνει παιδαγωγικό – αναλαμβάνουν να μας πείσουν για την δική τους «ιστορική αλήθεια». Και δεν εννοώ μόνον αυτούς. Αλλά και όλους εκείνους που ξαφνικά συσπειρώνονται κάθε φορά που θα υψωθεί μια διαφορετική φωνή. Βρίσκουν κάθε φορά τα κατάλληλα μέσα και εννοώ συγκεκριμένα ΜΜΕ, στις εφημερίδες περισσότερο,  να εκφραστούν και έχουν φωνή. Οι άλλοι όλοι, δεν έχουν φωνή. Πνίγεται. Ενώ οι άλλοι όλοι με την πολύ συγκεκριμένη τοποθέτηση υψώνεται και μάλιστα σε διαστάσεις τεράστιες. Δεν ακούστηκε ποτέ ας πούμε ο Παύλος Μελάς του Παλαμά θα ήταν τρομερό κάτι τέτοιο. Έχουν εξαλείψει  τον Πολέμη. Έχουν εξαλείψει όλους τους ανθρώπους οι οποίοι μίλησαν στα ποιήματα και τα κείμενα τους για καθαρά εθνικές ιδέες ως προς το ζητούμενο της επανάστασης. Τους έχουν αφανίσει πλήρως από τον κώδικα της διδακτέας ύλης. Κρατάνε μόνο αυτά που τους ενδιαφέρουν και εξυπηρετούν τις δικές τους ιδεολογικές αντιλήψεις. 

-Δηλαδή με δυο κουβέντες όποιος δεν είναι «προοδευτικός», αριστερός,  εκσυγχρονιστής δεν έχει φωνή είναι φασίστας;

-να σας πω επί δικτατορίας εγώ ήμουν απολυμένη και επέστρεψα με συντακτική πράξη αλλά όλοι αυτοί ήταν μέσα! Ξαφνικά έγινε όλη αυτή η τούμπα(σ.σ η  επιχείρηση της ιστορικής  διαστρέβλωσης) . Τα τελευταία χρόνια. Από τότε που αρχίσαμε να μιλάμε για παγκοσμιοποίηση. Για νέα τάξη πραγμάτων. Ε πως θα γίνει; Πρέπει να είναι χυλός οι Έλληνες για να γίνει κάτι τέτοιο! Προσέξτε όχι οι άλλοι λαοί! Οι έλληνες με αυτή την ιστορία! Αυτόν τον πολιτισμό. Αυτός ο λαός πρέπει να γίνει χυλός προκειμένου να εξασφαλίσει την δυνατότητα να ανακατευθεί με τον άλλο υπόλοιπο χυλό της παγκοσμιοποίησης. Φαντάζομαι δεν θα τους περάσει και πρωτοβουλίες σαν αυτή της Εκκλησίας ανατρέπουν πολλά πράγματα». 

Τέλος ο  κ. Χαράλαμπος Μηνάογλου, επιστημονικός συνεργάτης της Εκκλησίας της Ελλάδος και μέλος της ειδικής συνοδικής επιτροπής με δήλωση στα Ε  μεταξύ άλλων είπε  ότι « η προσπάθεια αυτή στόχο έχει να αναθερμάνει τις σπουδές και την έρευνα γύρω από την ιστορική αλήθεια για το μεγάλο κορυφαίο ιστορικό  γεγονός της επανάστασης του 1821.  Είναι κοινή διαπίστωση ότι τα τελευταία 30 χρόνια οι σπουδές η έρευνα και η μελέτη γύρω από την επανάσταση έχουν λίγο παραμεριστεί. Οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι που συνετέλεσαν σε αυτό. Άλλοτε καθαρά ιδεολογικοί και άλλοτε άλλες βαθύτερες σκοπιμότητες. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να μαζέψουμε τους καλύτερους επιστήμονες από όλο τον κόσμο να τοποθετηθούν και να κάνουν τις δικές τους ανακοινώσεις για τις έρευνες και τις μελέτες τους πάνω σε αυτό το μεγάλο ιστορικό γεγονός για το ελληνικό έθνος και πολιτισμό. Είναι πολλά τα αρχεία και οι πηγές  κυρίως τα ευρωπαϊκά αρχεία που έχουν  πάρα πολλά δεδομένα για την επανάσταση τα οποία δεν τα έχουμε ακόμα αξιοποιήσει. Δεν τα γνωρίζουμε. Παραμένουν εντελώς άγνωστα.  Οφείλουμε να πάρουμε την σκυτάλη από τον μεγάλο ιστορικό της επανάστασης  Απόστολο Βακαλόπουλο και από εκεί να πάρουμε το νήμα και να συνεχίσουμε την έρευνα. Να διατρίψουμε στα αρχεία. Να τριφτούμε στα γραφτά, στους κώδικες  και στα χειρόγραφα. Και έτσι με τα νέα στοιχεία να συμβάλουμε στην κατανόηση του ιστορικού γεγονότος που σαφώς είχε βαθιές και μεγάλες επιρροές στη  μεταγενέστερη πορεία της ευρύτερης περιοχής αλλά και της Ελλάδος»  μας είπε μεταξύ άλλων ο Χ.  Μηνάογλου μέλος   της ειδικής συνοδικής επιτροπής της Εκκλησίας και διακεκριμένος ιστορικός ερευνητής και  μελετητής.         

 Παρακολουθείστε τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα που καλύψαμε ειδικά για τους αναγνώστες μας και μεταδίδονται σε πρώτη πανελλαδική παγκόσμια διαδικτυακή.  Δείτε όλα τα σχετικά βίντεο και  προωθήστε τα σε όσο περισσότερους γίνεται. Θα μάθετε πολλά και άγνωστα στοιχεία θα ανακαλύψετε πτυχές της Επανάστασης του 1821 που δεν έχουν φωτισθεί σχεδόν καθόλου. Μέσα από τις εισηγήσεις θα ανακαλύψετε τις επιστημονικές τάσεις και εντάσεις που προκαλεί ακόμα μεταξύ ιστορικών και «ιστορικών» που «βλέπουν» μόνον μέσα από το ιδεολογικό και κομματικό φίλτρο τα γεγονότα με σοβαρές διαστρεβλώσεις.   

{youtube}KV_9vpOYgVc{/youtube}

{youtube}Prz5NnpVCPk{/youtube}

{youtube}rjxGOfT7xlw{/youtube}

{youtube}lOO3J2ps5H0{/youtube}

Την Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής ταυτότητας της Εκκλησίας της Ελλάδος συναποτελλούν οι :

1.       Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, πρόεδρος

2.       Σεβ. Μητρ. Χίου κ. Μάρκος

3.       Πρωτο. Γεώργιος Μεταληνός

4.       Παναγιώτης Μαστροδημήτρης

5.       Δημήτριος Μόσχος

6.       Χαράλαμπος Μηνάογλου

7.       Κωνσταντίνος  Χολέβας

8.        Ευδοξία Αυγουστίνου

9.       Αγγελική Μαστρομιχαλάκη

10.   Αρχιμ. Επιφάνειος Οικονόμου, αναπ. μέλος

11.   Εμμανουήλ Βαρβούνης, αναπ. μέλος

12.   Μάρω Γαλάνη, ανπ. μέλος

13.   Αρχιμ. Βαρθολομαίος Αντωνίου Τριανταφυλλίδης, γραμματεύς.  






Alexandros Stafanopoulos




Previous Post

Ο Πάπας Φραγκίσκος Α΄, η διεθνής κοινότητα και η Ορθόδοξη Ανατολή

Next Post

Η παντουρκική και (σχεδόν) πανισλαμική 33η διάσκεψη στην Ουάσιγκτον αφορμή για προβληματισμό της Ελλ. Κοινότητας στις ΗΠΑ





0 Comment


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


More Story

Ο Πάπας Φραγκίσκος Α΄, η διεθνής κοινότητα και η Ορθόδοξη Ανατολή

  Από τον Αλέξανδρο Στεφανόπουλο...

19 March 2013
Γραφτείτε στο Newsletter μας

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Ενημερωθείτε στο email σας για όλες τις νέες μας αναρτήσεις

Η εγγραφή σας ολοκληρώθηκε με επιτυχία